Brev:
Morgenmad - 8 mdr.
15. november 2009
Alder:
8 mdr.
Morgenmad - 8 mdr.
Kære Helen
Mine skønne tvillinger er nu blevet 8 1/2 måned. De er nogle forholdsvis store børn på henholdsvis 72 cm og 9,5 kg, og 74 cm og 11,3 kg.
Alt går godt synes vi. De sover, spiser og udvikler sig godt, men… For der er jo altid et men. Morgenmad, hvad med den?
Vores dagsplan ser således ud.
7:30-8 vågner
8-9 flaske. 240 ml
10:30 Puttes til lur og sover gerne 1 ½-2 timer
13:30-14 Frokost. En forholdsvis stor portion grøntsagsmos m. kylling, kød eller fisk, og evt. en halv yoghurt.
15:30 puttes til lur. Dette kan være lidt svært. Er de sultne? Sover ofte kun 1 time. Hvis vi er heldige 1 ½ time.
-Dette betyder, at de nogen gange er lidt pylrede sidst på dagen og selvfølgelig går ud som et lys med aftenflasken.
16:30-17 frugt i hånden, frugtmos, en kiks eller en halv yoghurt.
-Virker sultne nu. Før fik de lidt øllebrød, men det gør de ikke nu, da de får øllebrød til aften.
19:00-19.30 Aftensmad. Øllebrød m. grøntsagsmos. Evt. en halv yoghurt til dessert. Afhænger af mængden i løbet af dagen. (De får max 1 om dagen)
Bad
20:30-21 Flaske 240 ml.
De drikker rub og stub begge flasker på 240, så jeg er jo ikke meget for at skære i dem.
Til alle måltider får de vand og noget i hånden. De spiser stortset alt hvad de bliver tilbudt, og der har aldrig været problemer med spisning.
De sover 11 timer ny træk uden nogen problemer. Måske en sut, en drøm eller et stillingsskift et par gange i løbet af natten. Det normale, men ingen problemer.
Mit spørgsmål går på morgenmaden.
Mine børn drikker mælk til morgenmad, og jeg synes jo egentlig, at de skulle spise rigtig morgenmad, og har prøvet med grød både før og efter mælk, men det går ligesom ikke. (150 mælk og så vente lidt over 1 time, og derefter grød).
Spørgsmålet er om det er ok at de får mælk som morgenmad. De ser jo ud til at trives fint med dette og sover godt bagefter.
Eller kan dette evt. hænge sammen med, at de er mere sultne til frugt/eftermiddag, og ikke er så nemme at lægge anden gang, og ej heller sover så længe om eftermiddagen?
Glæder mig til dit svar.
Mange hilsner
en glad tvillingemor